Referat 2013

Referat GF 2013

Ordinær generalforsamling Fjordvang 2013

Søndag den 26. maj 2013 kl. 10.00-12.00 i Kignæshallen, Smedeengen 4, 3630 Jægerspris.

Dagsorden ifølge Vedtægternes §6:

1. Beretning

2. Regnskabsaflæggelse (regnskab 2012 vedlagt i indkaldelsen)

3. Indkomne forslag (til afstemning)

4. Fastsættelse af medlemskontingent (for 2013)

5. Fastsættelse af vejfondsbidrag (for 2013)

6. Valg af formand:

Formand David Kjærgaard modtager genvalg.

7. Valg af kasserer, 3 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter for en 2-årig periode:

Bestyrelsesmedlemmer på valg for en 2-årig periode:

Bestyrelsesmedlem Flemming Madsen modtager genvalg.

Bestyrelsesmedlem Erik Jensen modtager genvalg.

Bestyrelsesmedlem Bodil Davidsen er udtrådt, nyt medlem skal vælges.

Valg af kasserer frem til 2014*

Suppleanter:

1.      Suppleant for en 2-årig periode.

2.      Suppleant for en 1-årig periode**.

8. Valg af ekstern revisor:

1.      Revisorer Michael Olsen, Hyldevænget 33, er på valg for en 2-årig periode. Michael Olsen modtager genvalg.

2.      Revisor for en 1-årig periode.

9. Evt.

Bestyrelsen foreslog advokat Steffen Andersen (H), Advokathuset Hillerød, som dirigent på årets generalforsamling. Steffen Andersen blev valgt uden modkandidat. Dirigenten indledte med at konstatere generalforsamlingen var lovligt indvarslet, hvorfor generalforsamlingen kunne behandle punkterne på den fremsendte dagsorden, jf. Vedtægternes §6.

Ad 1.

Formanden redegjorde for sagen omkring asfaltering af vejnettet i foreningen, besluttet på sidste års ordinære og ekstraordinære generalforsamling. Det blev oplyst, at NCC, som udfører arbejdet med asfaltering, ville påbegynde anden og sidste asfaltering således, at reparation af vejnettet skulle være tilendebragt inden sommerferien. Der er sendt breve ud til flere grundejere, da beplantning i skel flere steder var blevet for stor, hvorfor grundejerne er blevet bedt om at skære hække og grene ind til skel og holde foreningens græsareal foran parcellen.

Ad 2.

Årsregnskabet for året 2012 blev gennemgået af administrator Nicki Frøiland fra DEAB. Der var enkelte spørgsmål til regnskabet som helhed, og efter lidt yderligere forklaring til regnskabet, kunne dirigenten indstille regnskabet til generalforsamlingens godkendelse. Generalforsamlingen godkendte årsregnskabet 2012 enstemmigt.

Ad 3.

Der var ikke nogen indkomne forslag (se under Pkt.9 Evt.)

Ad 4 + Ad 5.

Årets grundejerforeningskontingent blev opkrævet pr. 8. april 2013 med kr. 575,00. Beløbet fordeles således:

Medlemskontingent for året 2013       kr. 150,00

Vejfondsbidrag for året 2013              kr. 325,00

Bidrag til jubilæumsfest                       kr. 100,00

Ovenstående beløb blev godkendt af generalforsamlingen. Et medlem spurgte, om det ville være muligt at ændre opkrævningen, således at næste års kontingent til grundejerfore­ningen først bliver opkrævet efter generalforsamlingen. Bestyrelsen vil imødekomme dette, såfremt det er muligt.

Dilemmaet er, at det årlige kontingent udgør de penge, foreningen har at arbejde med i årets løb. Det er ikke altid muligt at vente med opkrævningen til halvdelen af året er gået. Praksis har de seneste årtier i øvrigt været, at kontingentet blev opkrævet i februar/marts måned. En løsning kunne være at varsle det efterfølgende års kontingent på årets generalforsamling, således at alle kender beløbet i god tid forvejen – selvfølgelig med forbehold for uforudsete udgifter.

Bestyrelsen foreslog samme kontingentniveau i 2014 som i 2013 – med tillæg af en årlig indeks­regulering, som medlemmerne i stort tal støttede op omkring, således at kontingentet fremover stiger med prisudviklingen, pt. ca. 3%, således at værdien af kontingentet ikke udhules, som det har været tilfældet i mange år.

Bemærk: Jubilæumskontoen, hvor der har været sparet op til bl.a. 50-års festen, nedlægges efter jubilæumsfesten som tidligere varslet. Fremover vil der kun blive opkrævet kontingent og vejfondsbidrag. Bemærk: Det samlede kontingentbeløb ventes at forblive på samme niveau som nu.

Restanter / inkasso:

De stigende udfordringer med at få alle medlemmer til at betale kontingent, betyder, at foreningen må imødese stigende udgifter til advokat og inkasso, herunder Fogedretsgebyrer og udgifter til retssager og evt. tvangsauktion, jf. Formandens Beretning. Medlemmerne støttede enstemmig op om bestyrelsens ønsker om at fastholde kontingentbetaling fra alle medlemmer, om nødvendigt gennem inkasso og ved at begære et medlem på tvangsauktion, således at ”blødningen” kan stoppes og ejendommen kan erhverves af en anden person, som kan og vil betale kontingent til foreningen.

Ellers forudser bestyrelsen, at de nuværende ca. 10-20 ”fastbrændte” medlemmer, som ikke kan/vil betale kontingent, aldrig kommer til at gøre det, og at dette tal vil stige til 50-100 medlemmer, hvis der ikke skrides ind nu (det vil i så fald være hvert 5. medlem af foreningen!); i dag fremsendes rykkere til ca. 75 medlemmer, heraf op mod 40-50 fra foreningens advokat!

Pt. er der ca. 35 medlemmer, som mangler at indbetale kontingent for 2013 og ca. 20 medlemmer, som mangler hel eller delvis betaling af kontingent og / eller ekstraordinært vejfondsbidrag (asfaltering af veje) for 2012. Enkelte er også i restance for 2011.

De fremmødte medlemmer var generelt meget negative over udsigten til at skulle betale ”naboens kontingent”, man ønskede enstemmigt, at bestyrelsen skulle ”rydde op” vedr. restanter og ”gå hele vejen”, også mod en evt. tvangsauktion, således at alle medlemmer bidrager til foreningens drift.

Vedrørende 50-års jubilæumsfesten:

Formanden bad generalforsamlingen bekræfte tilladelse til at bruge ekstra penge til festen, ud over de 25-30.000 som medlemmerne sagde okay til på generalforsamlingen i 2012, i det omfang der måtte tilmelde sig flere medlemmer end budgetteret (der ydes ca. 500 kr. i støtte per billet/medlem til mad og musik mv.). Generalforsamlingen godkendte dette.

Medlemmerne insisterede på, at bestyrelsen / kasserer med partner deltager i jubilæumsfesten uden egenbetaling som tak for det store arbejde. Bestyrelsen takker medlemmerne herfor.

Ad 6.

Som formand for 2 år blev David Kjærgaard genvalgt uden modkandidat.

Ad 7.

Bestyrelsesmedlemmer på valg:

Flemming Madsen blev genvalgt for en 2-årig periode

Erik Jensen blev genvalgt for en 2-årig periode

Rita Alstrøm blev for en 1-årig periode

Brian Møller Olsen, Lillevangsvej 34, valgtes enstemmigt som ny kasserer.

Ulla Gyldholm, Ellelunden 5, blev valgt for en 2-årig periode

Kristian Krogsgaard, blev valgt for en 1-årig periode

Bestyrelsen består således af følgende medlemmer:

David Kjærgaard – formand                     valgt i 2013 (2 år)

Erik Jensen – bestyrelsesmedlem              valgt i 2013 (2 år)

Flemming Madsen – bestyrelsesmedlem    valgt i 2013 (2 år)

Rita Alstrøm – bestyrelsesmedlem             valgt i 2013 (2 år)

Brian Møller Olsen – kasserer                   valgt i 2013 (1 år)*

Jørgen Kongsvig – bestyrelsesmedlem       valgt i 2012 (2 år)

Ingelisen Andersen – bestyrelsesmedlem    valgt i 2012 (2 år)

Suppleanter:

Ulla Gyldholm, Ellelunden 5                       valgt i 2013 (2 år)

Kristian Krogsgaard                                  valgt i 2013 (1 år)**

* Grundet overtagelse af Hanne Jørris plads (valgt i 2012 for en 2-årig periode). Kassereren vælges i lige år, formanden i ulige.

** Der vælges én suppleant i lige år og én i ulige år.

Ad 8.

Ekstern revisor, Michael Olsen GF Fjordvang, blev genvalgt for 2 år.

Ad 9.

Under punktet eventuelt blev følgende debatteret:

Der var indkommet en række spørgsmål af økonomisk art til bestyrelsen forud for generalforsam­lingen fra Kirsten Bjerregaard, Hyldegårdsvej 27. Spørgsmålene blev besvaret i løbet af generalfor­samlingen til Kirsten Bjerregaards tilfredshed.

(Underskrevet af bestyrelse, dirigent og formand)

Referat

Generalforsamling 2013