Nyheder

 NYT FRA FJORDVANG



1. januar 2024

Advokathuset Nordsjælland, foreningens administrator, er fra årsskiftet blevet fusioneret med Advokathuset August Jørgensen, ligeledes i Hillerød under navnet Advokathuset August Jørgensen. Adressen er Roskildevej 10A, 1. sal, 3400 Hillerød. Email, hjemmeside og telefonnummer forbliver det samme som hidtil.


10. juni 2023

Generalforsamlingen godkendte enstemmigt formandens beretning, årsregnskab og forslag til kontingent.


Formand David Kjærgaard blev genvalgt for en 2-årig periode (har været forman siden 2007). Anette Frantzen blev valgt ind som nyt besyrelsesmedlem. Bjarne Siir Hansen er udtrådt af i bestyrelsen; Bestyrelsen vil gerne udtrykke sin store tak til Bjarne for hans mange-årige indsats for foreningen.


Hjertestartere

Området yderligere to hjertestartere - tre i alt - de nye er placeret her: (ud for Hyldegårdsvej "10") Lille Fjordvej 2 og Spurvevej 2 samt den hidtidige, der står på Dråbyvej ved Søstjernevej.


Du kan klikke på ovenstående vejnavne og se placeringen på Google Maps.


Bestyrelsen varslede samme kontingent i 2024 som i år (reguleret for inflation) - medmindre noget måtte kræve en stigning.


Kontingent for 2023

Administrationskonto/fællesudgifter: 468,00kr.

Vejfondskonto: 479,00kr.

( I alt 947,00kr. Kontingentet opkrævessom regel i marts måned).


Nyt vejkryds ved Dråbyvej og Laderslevvej (landevejen)

Kommunen har omlagt krydset henover vinteren for at nedbringe antallet af trafikuheld, særligt med biler fra Landerslev mod Jægerspris og biler, der drejede fra Hyllestedvejen (mellem de to landeveje) og til højre mod Jægerpspris. Krydset er færdigleveret i april 2023. Man må gerne køre på forhøjningerne, når man skal dreje til højre fra Foreningen mod Landerslev eller fra Jægerpris ind til foreningen (Dråbyvej).



Hjertestartere i Over Draaby Strand

(2023) Fjordvang har - i samarbejde med området øvrige foreninger - opsat en tre hjertestarterer i 2019 og igen i 2023. Hjertestarterne er placeret rundt i området, så de dækker så optimalt som muligt. Hjertestarterne anvendes af hjerteløberne, som aktiveres direkte via en app i deres (egen) mobiltelefon. Man må ikke selv hente hjertestarterne.


BEMÆRK: Fjordvang har valgt udbyder af hjertestarter - herunder kontinuerligt service, så enheden serviceres af samme firma - således at enheden og batterierne forbliver funktionsdygtige, også om vinteren.


  • Vi ønsker derfor ikke tilbud om alle mulige andre typer hjertestartere (som igen skal serviceres af andre firmaer).
  • Vi ønsker heller ikke involvering i projekter, som indbefatter, at bestyrelsen/foreningen skal indsamle penge til et firma eller organisation for at modtage en "gratis" hjertestarter fra leverandør nummer x.


Belast venligst ikke bestyrelsen med denne slags henvendelser (opsætning af hjertestartere er meget omfattende og kræver mange arbejdstimer).


Asfaltering af grusveje sommer 2021

Den 29. juli 2021 påbegyndes asfalteringen af foreningens 19 resterende grusveje (omfatter ikke grusveje, der er delt med naboforeninger eller hvor disse forestår vedligeholdelsen af vejene). Arebejdet sker i de efterfølgende uger indtil arbejdet er afsluttet.


Selve asfaltlægningen sker på ca. en dag på det enkelte vejstykke. Der kan ikke køres på vejen, mens arbejdet pågår.  Entreprenøren opsætter skiltning.


Betalingsgebyr til bank og betalingsservice

På generalforsamlingen blev der spurgt til forskellen mellem det opkrævede beløb til kontingent for hhv. Vejfond og Administrationskonto og det beløb, det enkelte medlem (eventuelt) fik trukket på sin egen bankkonto: Forskellen er gebyrer til bank og betalingsservice (dette har foreningen ingen indflydelse på).


Der eksempler på medlemmer, som har betalt hhv. 10 og 12 kr. i gebyrer. Størrelsen på betalingsgebyret er tilsyneladende individuel.


Men for at slå det helt fast: Det opkrævede kontingent passer med de i regnskabet bogførte beløb. Regnskabet er godkendt af medlemmerne på den ord. generalforsamling i juni.


Hvis man er utilfreds med evt. gebyrer til bank og betalingsservice, så må man tage det op med sin egen bank eller betalingsforbindelse.


Ordinær generalforsamling 2023

Vi plejer at afholde den årlige generalforsamling  i maj-juni måned, inden skolernes sommerferie. Indkaldelse udsendes på email - husk! at give din email adresse til administrator. Husk også at rette din email, hvis du har fået ny eller ændret den.


TRÆFÆLDNING

11/4-2021

På generalforsamlingen i 2020 blev det foreslået, at det blev undersøgt, hvordan tilstanden er blandt foreningens træer på fællesarealer, herunder særligt grantræer, der burde efterses for råd eller ælde, så disse ikke vælter af sig selv.


Bestyrelsen har hen over årsskiftet fået skovtekniker Rune Grundahl til at gennemgå foreningens fællesarealer med henblik på at fastslå, hvilke træer, der burde fældes nu og hvilke træer, der evt. burde fælles inden for en 10-årig periode. Dette årbejder er nu færdiggjort.


Der fældes 13 træer (røde) i denne omgang. 2 træer er under under observation (gule).


Fældningen begynder fredag den 16/4-2021. Træerne henlægges som fældet til gavn for biodiversiteten i området.


(kort)
























CORONA!










Corona

Maj 2020

Generalforsamlingen i 2020 afholdes efter 29. august, grundet Corona-pandemien. Dette sker i samråd med foreningens advokat.


Generalforsamlingen søges i stedet afholdt lørdag den 29. august 2020. Tid og sted udmeldes senere, når der åbnes for booking af haller og aulaer mv. hos Frederikssund Kommune og / eller, at der gives mulighed for at forsamles uden ekstra afstandskrav, således at generalforsamlingen i år kan afholdes i mindre lokaler (f.eks. op til med 50 personer).


Bestyrelsen, maj/2020

---

30/6-2018

Ordinær generalforsamling afholdt i Kignæshallen. Regnskab for 2017 enstemmigt godkendt. Brian Møller trak sig og ønskede ikke genvalg til bestyrelsen. Flemming Madsen opnåede ikke genvalg til bestyrelsen.


22/5-2018

Den årlige generalforsamling afholdes normalt i maj måned. i 2018 må vi strække det henimod fristen iflg. Vedtægterne, hvilket er 15 juni. Årsagen er, at overdragelsen fra vores tidligere administrationsselskab, IP Administration, og til vort nuværende selskab, Advokathuset Nordsjælland, har trukket ud.


HUSK!

-at oplyse din/jeres email adresse (som du læser!) til foreningen, hvortil der kan fremsendes kontingentopkrævning og indkaldese til generalforsamling mv. Du skal selv oplyse gyldig email. Har vi ikke den, fremsendes der per fodpost (Postnord) til et gebyr på 100 kr. (vedtaget på GF 2017. Dette dækker kun lige de faktiske omkostninger, som er ca. 80 kr. + moms).


/Bestyrelsen



18/5 2018


Grundet udefra kommende begivenheder, må vi desværre trække den udmeldte dato for ordinær generalforsamling i 2018 tilbage. Årsagen er bl.a. grundet i problemer med en stærkt mangelfuld medlemsadresseliste (fra vores tidligere administrationsselskab), hvor:


- der angiveligt mangler over 300 navne og adresser i systemet.


- vi først har modtaget udkast til årsregnskab (fra IP administration) i maj måned, så har det ikke været muligt at nå at udsende indkaldelserne på et tidligere tidspunkt. Med så kort frist (ift. den 10. juni) kan dette ikke nås jf. vedtægternes regler om at indkaldelserne skal være medlemmerne i hænde 3 uger inden den ordinære generalforsamling..


- kun er ca. 150 medlemmer har indsendt gyldig email til administrationsselskabet til modtagelse af indkaldelse til ord. generalforsamling og kontingent mv.


  • Årsregnskabet er i øvrigt nu godkendt af vores interne revisor, Michael Olsen, den 16. maj i år og bestyrelsen får det til underskrift på det kommende bestyrelsesmøde, den 19/5 2018.


  • Kontingent for året 2018 udsendes ligeledes, når adresselisten er komplet. Der mangler ikke midler til foreningens drift, så det gør ikke noget, at opkrævning af årets kontingent sker senere end vanligt (marts måned).


Da Kignæshallen er optaget alle weekender i resten af Juni måned, må vi desværre skubbe tidspunktet en del frem og muligvis også finde alternativ mødeplacering.


Så snart arbejdet med medlemsadresserne er tilendebragt, booker vi lokaler og sender indkaldelserne til ord. generalforsamling ud. Har du ikke allerede fået det gjort: Husk at oplyse din email til administrator.


Venlig hilsen

Bestyrelsen


15/5-2018

Generalforsamling 2018:

Dato for afholdelse af ord. Generalforsamlingen er endnu ikke fastsat.


  • Årsregnskab: Regnskabet er godkendt 16/5-2018 (forsinkelsen skyldes leverandøren).
  • Indkaldelse til generaforsamling udsendes (når adresselisten er reetableret). Årsregnskabet vedlægges.
  • Kontingentopkrævning udsendes umiddelbart herefter.


HUSK at meddele gyldig email - og navn og adresse! - til administrator. Du kan gøre det her: mail@advokathus.dk

Husk også at skrive "Fjordvang", vi er ikke alene!


Ultimo 2017 - restanter, inkasso og nyt selskab:

Bestyrelsen har som oplyst på generalforsamlingen valgt at opsige samarbejdet med IP Administration på Fredriksberg, som lod en del tilbage at ønske og som gav bestyrelsen betydelige udfordringer i deres arbejde med foreningens forhold. Opsigelsen skete med udgangen af 2017, dvs. per 31/12-2017.


Nyt administrationsselskab er Partnerselskabet Advokathuset Nordsjælland, Slotsgade 48, 3400 Hillerød. I den forbindelse frasiger vi os et par serviceopgaver, som stod i den tidligere kontrakt med IP Administration, da vi alligevel ikke gjorde brug af dem. Samtidig opnår Fjordvang en besparelse på selve administrationsdelen på på ca. 10.000 kr. årligt. Der kan så ske ekstrabetaling for ekstra ad hoc ydelser, men også besparelse på opkrævning af kontingent (inkasso delen):


Det er bestyrelsens begrundede håb, at Partnerselskabet Advokathuset Nordsjælland får styr på opkrævningen af kontingent, særligt Ca. 25 "ukendte" adresser på medlemmer, så vi undgår at hive 20-40 medlemmer (ud af ca. 465) til inkasso årligt, men kan nøjes med de 5-10 "hårdkogte", som næsten hvert år vælger at gå den lange vej til inkasso og Fogedretten inden de betaler det årlige kontingent på ca. 670 kr. (plus gebyrer, i alt ca. 3500 kr. per år!).


Dec.2017:

Antallet af restanter, der mangler at betale kontingent til foreningen er ved årsskiftet nedbragt ganske betydeligt. Fra ca. 35 til nu blot en håndfuld medlemmer, hvoraf enkelte skylder for flere år tilbage. Alle sager i inkasso-proces. De ca. 25 adresser på folk, som IP Administration (det tildligere administrationsselskab) ikke har kunnet finde på andet år (!), har Advokathuset Nordsjælland fundet! De er nu alle ligeledes involveret i en inkassoproces. Det er bestyrelsens forventning, at der sker betaling til foreningen i alle verserende sager.


Bemærk: Der er IKKE foreningens ansvar at kende din nuværende / nye adresse, men derimod det enkelte medlems eget ansvar (jf. Vedtægterne) at meddele Fjordvang (dvs. administrationsselskabet), hvor man til enhver tid har fast adresse og hvor man modtager post!


Ved hushandler er det sælgers ansvar at meddele, hvem køber er, og indsende købers kontaktdata til administrationsselskabet. Og dermed oplyse hvem det nye medlem af foreningen er! NB Det er ikke ejendomsmægleren eller andres ansvar. Det er medlemmets eget ansvar, jf vedtægterne.


Bestyrelsen vil på det kraftigste opfordre medlemmerne om at betale det relativt beskedne, årlige kontingent til tiden. Sker dette ikke, indledes der en rykkerprocedure - mod ALLE som ikke betaler kontingent - der med tiden ender i Fogedretten med betydelige gebyrer til restanten til følge (ca. 3500 kr. i alt per år / per gang). Gebyrerer som også skal betales!


På generalforsamlingen i 2013 og 2014 gjorde medlemmerne det tindrende klart for bestyrelsen, at man ikke under nogen form  tolerer medlemmer, som ikke vil betale kontingent (og evt. sagsgebyrer) til foreningen. Og sker dette ikke, indledes en rykkerprocedure, som fører til inkasso og ultimativt til tvangsauktion med farvel til somerhuset og Fjordvang! Lad det ikke kommer dertil: Betal dit kontinent til foreningen til tiden!


Generalforsamling 2017

Ordinær generalforsamling i GF Fjordvang afholdes Lørdag den 20. maj 2017 kl. 10.00-12.00 i Kignæshallen (cafeen),

Smedeengen 4, 3630 Jægerspris. Kom i god tid til indskrivning.


Dagsorden -> Klik på menu-punktet Generalforsamling.



Beskæring langs vejene

Juli 2016:

Bestyrelsen har runddelt sedler til parceller, hvor der skulle klippes hæk og og græs mod vejene. Mange har fået ordnet tingene og klippet hæk, slået græs og beskåret træer, så der ikke længere hænger grene ud på vejbanen. Men der er stadig enkelte, der mangler at få bragt tingene i orden.

NB De grønne græsbælter langs vejene tilhører foreningen, men skal vedligeholdes af medlemmerne, jf. Vedtægterne.


Digeløsning og digelaug

Juli 2016:

Naboforeningens Over Dråby Strand Grundejerforening, ønsker at etablere et dige på den fredede strandeng, som tilhører Fjordvang samt et tilhørende digelag, der skal betale for nye diger til Isefjorden. Dette kan kommunen give lov til. Undertegnede har deltaget i et formøde i august 2015, hvor alle Dråby Strand-områdets grundejerforeninger deltog (se Beretning 2016).


Frederikssund Kommune har i foråret 2016 lagt sig fast på kote 2,99, dvs. 2,89m over daglig vande (Stormen Bodil: 2,13m). Dette giver en digehøjde "over jorden" på ca. 1,65m!


Alle medlemmer af Fjordvang, med en beliggenhed under denne kote, skal (selv) gå sammen og danne et nyt digelag, evt. sammen med Over Dråby Strand Grundejerforening, og planlægge samt bekoste nødvendig beskyttelse mod overløb fra Ellemosegrøften, og evt. tilbageløb fra Isefjorden gennem denne grøft/rende. Bestyrelsen må kun agere igangsætter indtil digelaget er oprettet.


Det drejer sig om ca. 75 parceller, som er omfattet. De øvrige ca. 400 parceller i Fjordvang er IKKE omfattet af nogen former for digeløsning, som det står nu.


Bemærk: Grundejerforeningen Fjordvang og dennes bestyrelse er ikke en del af en kommende digeløsning, hverken mod Isefjorden eller inde i selve Fjordvang. Der henvises til et kommende digelaug, når dette er etableret.


Generalforsamling 2016

Søndag den 29. maj 2016 kl. 10.00 i Kignæshallen, Smedeengen 4, 3630 Jægerspris.

Kom i god tid til indskrivning.


Generalforsamling 2015

30/5-2015 i Kignæshallen

Formandens beretning blev enstemmigt vedtaget.

Regnskabet for 2014 blev enstemmigt vedtaget.

Kontingent for 2014 for hhv. Vejfondsbidrag og administrationsbidrag blev enstemmigt vedtaget.


Forslag om ændring af Vedtægter blev vedtaget - som rundsendt med indkaldelsen til generalforsamling - det er nu gældende. 41 stemmeberettigede medlemmer/parceller afgav stemme på generalforsamlingen.

  • 39 stemte for, 2 imod vedtægtsændringer - alle punkter undtagen førstepant til foreningen (separat afstemning). For: 95,12%
  • 34 stemte for 7 imod for indførelse af førstepant også på DKK 20.000,00 til foreningen ved fremtidige hussalg. For: 82,92%

Referat af generalforsamlingen lægges op på hjemmesiden, så snart det er færdigskrevet.


5/15

Der er indkaldt til ordinær generalforsamling i GF Fjordvang til afholdelse lørdag den 30.maj 2015 i Kignæshallen, jf. udsendt indkaldelse til medlemmerne af foreningen.


2012

Sidste del af asfalteringen af vore veje påbegyndes i uge 21, fra og med tirsdag den 21. maj 2013.  Her udbedres fejl. som er opstået i vinterens løb og der lægges nyt lag asfalt med grus på de nævnte veje. Kør forsigtigt i ugerne efter at vejen er nyasfalteret!


På den ekstrordinære generalforsamling 26. maj, blev det med overvældende fletal vedtaget at påbegynde vejforbedringer iflg. bestyrelsens "Forslag 2A". Der bliver i den forbindelse udsendt en ekstra-opkrævning på i alt DKK 3000,00. Beløbet opkræves per 1. september 2012.


Beløbet er fordelt med DKK 2875,00 i ekstraordinært vejfonds-bidrag + den manglede opkrævning af kontingent for 2012 på DKK 125,00 (se neden for).


Ekstrordinær generalforsamling 26. maj kl. 13.00


Der indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling 26. maj 2012 i Kignæshallen. Brev / E-mail udsendes til medlemmerne med indkaldelse. Her skal medlemmerne træffe beslutning om Bestyrelsens vejforslag 2A eller 2B.


 

April 2012 - Vejfondbidrag / Generalforsamling

Se under "Generalforsamling 2012" i venstre menu.


Marts 2012 - Opkrævninger 2012

Kontingentopkrævninger for 2012 er udsendt og skal være betalt senest 10. april. Der er desværre sket den fejl, at der står opkrævning for 2011 men det er altså for 2012. Der mangler at blive opkrævet DKK 125,00  for 2012 (50,- til Jubilæumsfonden og 80,- til Vejfonden). 


Desuden er beløbet sat til DKK 450,00, hvilket skulle have været DKK 125,00 højere efter vedtagelse af kontingentforhøjelse på generalforsamlingen 2011. Der vil blive udsendt en ekstra opkrævning på et senere tidspunkt (per 1/9-2012).


Vi beklager forvirringen og fejlen og håber på jeres forståelse for de ting, der kan opstå, når vi i disse tider går over til elektronisk betalingsservice.


 

Marts 2012 - Ordinær generalforsamling 2012

Vi afholder ordinær generalforsamling 21. april kl. 10-12 i Kignæshallen, Jægerspris.



April 2011 - Tilemlding PBS

Du har nu mulighed for at tilmelde dig PBS så dit kontingent bliver trukket automatisk fra din netbank. Fin tilmeldingssiden under "kontakt" -> "PBS tilmelding" (ej muligt pt.).


Marts 2011

Vi afholder ordinær generalforsamling 2011 den 28. maj kl. 10-12 i Rejsestalden, Jægerspris.

Indkaldelse og årsregnskab bliver sendt ud ultimo marts/primo april.


Marts 2011

Kontingent opkrævning for 2011 vil blive sendt ud primo april. Opkrævningen vil ske gennem PBS, hvilket giver dig mulighed for automatisk betaling af kontingentet. Vi vil kraftig opfordre alle at tilmelde sig PBS.


I løbet af kort tid vil det også være muligt at tilmelde sig via foreningens hjemmeside,


Juni 2010

OBS! OBS! OBS! Forbud mod bål og afbrænding!

Frederikssund Kommune har indført TOTAL FORBUD MOD AFBRÆNDING OG BÅL i haverne (gælder også haveaffald).  FORBUDDET ”overtrumfer” foreningens egne regler, jf. Vedtægternes (Vedtægterne ændres ved næste vedtægtsændring).